ZOSTAŃ ARCHEOLOGIEM – odkrywcza zabawa nie tylko dla maluchów!

Kto to jest archeolog? Czym się zajmuje? Gdzie pracuje? – częste pytania dzieci.

Daj możliwość dziecku sprawdzenia, co robi archeolog. Jednym z bardzo ważnych tematów, który che poruszyć na blogu jest szukanie przez pociechy zainteresowań. W momencie odkrycia tego, co lubią rodzice mogą organizować fantastyczne, pełne emocji przygody!

Archeolog to zawód. Ludzie będący archeologami zajmują się szukaniem pozostałości po poprzednich cywilizacjach. Pracują na wykopaliskach, czyli tam gdzie znaleziono np. szczątki mamuta, potłuczony starożytny garnek, na terenie Koloseum… (temat Włoch poruszę w kolejnych postach)

Nie bójcie się używać profesjonalnego słownictwa w tłumaczeniu dziecku rzeczy, których jeszcze nie wiedzą albo nie rozumieją.

Wy też możecie zostać archeologami! Ukryj jakieś drobne przedmioty w piaskownicy potem razem z dzieckiem ich szukaj przekopując teren. Jeśli nie masz takich możliwości wystarczy w większą miskę nasypać piachu i w nim ukryć „pozostałości po poprzednich cywilizacjach”. Weź drugie naczynie, czerpak oraz małe siteczko i kolejno nabierz czerpakiem piach przesiej go do drugiego naczynia. Koniec Twojej zabawy oddaj dziecku sitko. Czy w następnym czerpaku był mały kubeczek?

Jeśli wiecie, co wasze dzieci szczególnie lubią, piszcie w komentarzach. Razem stworzymy kolejne posty. Podsyłajcie inspiracje 🙂


Zapraszam do KOMENTOWANIA
POLUB uczacinaczej.pl na FB
↓ aby być na bieżąco ↓

A może coś dla Mam...? 🙂

8 myśli w temacie “ZOSTAŃ ARCHEOLOGIEM – odkrywcza zabawa nie tylko dla maluchów!”

  1. Ja zawsze wychodziłam z założenia że nadmierne zwracanie sie do dzieci zdrobnieniami , oraz unikanie trudnych słów bardziej szkodziło niż pomagało . Dlatego tez najlepiej od małych lat osfajac dzieci z tak zwanymi trudnymi słowami .

    1. Im wcześnie wprowadzimy trudne słownictwo w życie dziecka tym będzie ono prostsze w przyszłości – tylko też bez nadmiaru od razu, we wszystkim trzeba znaleźć złoty środek jak mawiał Horacy

  2. Zabawy w malych odkrywcow to ten rodzaj ich dzialalnosci, ktory uwielbiaja najbardziej. Niedawno rozmawialismy o dinozaurach i od razu nasunal mi sie pomysl z wykopaliskami archeologicznymi. Poniewaz w planowanym terminie zajec padalo, a zamierzalam wykorzystac piaskownice do zakopania dinozaurow, ich odciskow lap (wykonanych z modeliny) oraz kosci (utworzonych z malych klockow), postanowilam wykorzytac stara malutka piaskownice i przeniesc wszystko na sale. Dzieci otrzymaly pedzle do czyszczenia, lupy do bacznego zbadani

  3. Zbadania wyklpanych przedmiotow, atlas dinozaurow, by dopasowac i dowiedziec sie o miniaturkach, ktore wykopaly. Zabawy nie bylo konca. Zajecia mialy trwac pol godziny, a przeciagnely sie do godziny z malym haczykiem 🙂

    1. super pomysł 🙂 jak najbardziej można tę zabawę przekształcać, najważniejszy jest efekt: dzieci – odkrywcy zadowoleni z efektów ze swojej fachowej pracy 🙂 co byś jeszcze poleciła jako kolejną zabawę?

      1. ja z dziećmi robiłam wyspę dinozaurów 🙂 można połączyć te zajęcia, mianowicie najpierw wyspa potem szukanie pozostałości po wyspie
        wyspę zrobiłam w starej piaskownicy, umieściłam na niej 3 rośliny w doniczkach (trzeba było o nie dbać), były różne dinozaury oraz wielki kwiatek tuż obok, który robił za drzewo
        dzieciom opowiedziałam o dinozaurach podpierając się atlasem o tych zwierzętach, o różnicach między dzisiejszym światem a ówczesnym oraz czemu dinozaurów nie ma
        za meteor posłużył nam kamień
        jak mawiała M. Montessori „daj mi kamień a będę mieć w ręku cały świat” 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *