Prosta? Łamana? – zabawa dla dzieci

Jak wytłumaczyć dziecku co to jest prosta, półprosta, odcinek, punkt, łamana i krzywa? Czy to pytanie nurtuje również Was? Zdradzę prosty sposób w postaci tańca-połamańca!

Zachęcam do zapoznania się z treścią posta 🙂

 Na wstępie przypomnę przypomnę o czym o mowa 🙂

prosta_łamana

Jak wytłumaczyć to uczniowi na poziomie edukacji wczesnoszkolnej? Moja propozycja to taniec-połamaniec 🙂 Pamiętajmy, że ruch to zdrowie. Nawet najmniejsza aktywność fizyczna wpływa korzystnie na młody organizm. Dodatkowo możecie w fajny sposób poprawić koncentrację dzieci 🙂

Na początku w tańcu proponuję taką kolejność:

  • punkt
  • prosta
  • półprosta
  • odcinek
  • łamana
  • krzywa

Zaczynamy! Stajemy, utrzymujemy wyprostowaną postawę ciała i pokazujemy pięść (nasz symbol punktu).

pięść

Teraz wyprostowujemy obie ręce (symbol prostej).

wyprostowane_dłonie

Następnie podnosimy jedną dłoń do góry (symbol półprostej). W następnej kolejności podnosimy drugą dłoń do góry (symbol odcinka). Teraz wracamy do pozycji symbolizującej prostą (fragment, z którego złożona jest łamana). Na zakończenie jedna ręka faluje, druga pozostaje prosta (pokazujemy jak wygląda krzywa). Cały taniec już znacie 🙂 Możecie go teraz wykonać na leżąco, potem z podkładem muzycznym.

Ważne jest by przy nauce tańca wytłumaczyć dzieciom podstawy geometrii, czyli:

  • punkt – to kropka opisywana dużymi literami z alfabetu
  • prosta – linia, która nie ma końca ani początku, opisujemy ją małymi literami z alfabetu
  • półprosta – linia, która ma swój początek albo koniec, oznaczony punktem
  • odcinek – linia ograniczona dwoma punktami, ma koniec i początek, opisywany dużymi literami z alfabetu, tak jak punkty (bawmy się skojarzeniami) bo to one wyznaczają granice odcinka
  • łamana – to taka krzywa linia składająca się tylko z prostych elementów
  • krzywa – to taka krzywa linia składająca się z prostych elementów ale i falowanych

Jak już opanujecie taniec-połamaniec fajnie jest go wykonywać na komendy np. półprosta, prosta, odcinek. krzywa itp., czyli zmieniać figury taneczne w dowolny sposób. Dzięki temu sprawdzicie czy maluchy wszystko zapamiętały 🙂

Gwarancja sukcesu na matematyce bezcenna!

Co o tym myślicie? Jak Wam się tańczyło?


Zapraszam do KOMENTOWANIA
POLUB uczacinaczej.pl na FB
↓ aby być na bieżąco ↓

A może coś dla Mam...? 🙂

2 myśli w temacie “Prosta? Łamana? – zabawa dla dzieci”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *